بایدن: قبول دارم در مناظره با ترامپ شکست خوردم هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شورای عالی استان‌ها دنبال ارائه طرحی برای استیضاح استانداران و فرمانداران است

  • کد خبر: ۱۹۳۵۲۳
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
شورای عالی استان‌ها دنبال ارائه طرحی برای استیضاح استانداران و فرمانداران است
نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها از تلاش این شورا برای تصویب طرحی برای استیضاح استانداران و فرمانداران توسط شوراهای استان و شهرستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز موسی الرضا حاجی بگلو در نطق پیش از دستور خود در بیست و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها ضمن محکومیت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه گفت: مقاومت فلسطین چند پیام مهم داشت. پیام اول این بود که هژمونی آمریکا و غرب شکسته شده است و پیام دیگر این که مردم غرب راه خود را از دولت‌ها جدا کرده‌اند. دولت‌هایی که سخن از دموکراسی و حقوق بشر می‌زدند، اکنون برخلاف ادعا‌های خود عمل می‌کنند و در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند. هرچند پیشتر هم چنین می‌کردند، اما رسانه‌های صهیونیستی این مسئله را وارونه نشان می‌دادند.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نمایندگان شورای عالی استان‌ها برای حضور در جلسات کیلومتر‌ها سفر می‌کنند و زحمت دوری از خانواده و سفر را به جان می‌خرند گفت: لازم است برای نتیجه دادن این زحمات طرح‌هایی را آماده کنیم که منفعت ملی داشته باشد. ما طرحی را در رابطه با کمیسیون ماده ۵ آماده کردیم و ۲ سال از طرح آن گذشته است. اما تاکنون در مجلس به تصویب نرسیده است؛ بنابراین لازم است معاونت پارلمانی شورای عالی استان‌ها فعال شود و از مجلس پیگیری کند. ما نیاز داریم این طرح‌هایی که آماده می‌شوند تا حصول نتیجه پیگیری شوند.

حاجی بگلو ادامه داد: ما در حال تدوین طرحی در شورای شهر مشهد هستیم که برای شورا بسیار مهم است؛ اما ممکن است دولت و مجلس هم چندان موافق آن نباشند. اما ما اگر اعتقاد داریم شورا‌ها باید پیگیر حقوق مردم باشند و ما نمایندگان مردم هستیم باید این طرح به قانون تبدیل شود.

رئیس شورای استان خراسان رضوی تاکید کرد: براساس این طرح مدیران استانی، استانداران و هر صاحب منصبی که در استان از سوی دولت منصوب می‌شود باید از سوی شورای استان تایید شود؛ در غیر این صورت نمی‌تواند منصوب شود.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها افزود: ما انتخابی هستیم و باید برای احقاق حقوق مردم در این حوزه تلاش کنیم. همه اعضایی که عضو شورای عالی استان‌ها شدند یعنی پله‌ها را یکی یکی طی کرده و انتخاب شدند.

رئیس شورای استان خراسان رضوی تاکید کرد: بعضی از اعضای شورا که تعلیق می‌شوند بعد از مدتی تبرئه می‌شوند و این برای شورا‌ها بسیار بد است و باید شورای عالی استان‌ها راهکاری برای این موضوع پیدا کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->